Nowoczesne medium, porządkuje świat i dostarcza angażujące informacje, rozrywkę i usługi w czasie rzeczywistym. Przewodnik Polaków w wirtualnym świecie.
Nowoczesne medium, porządkuje świat i dostarcza angażujące informacje, rozrywkę i usługi w czasie rzeczywistym. Przewodnik Polaków w wirtualnym świecie.
Pozwoliłem sobie założyć nowy temat ponieważ nie znalazłem odpowiedniego postu
Kiedy należy prostować felgi (alu)?
czy sygnałem do tego są drgania kierownicy czy informacja że felg nie dało sie wyważyć ??
a może są jakieś graniczne wartości odważników po których przekroczeniu trzeba koniecznie wyważać felgę
Pytanie moje zrodziło sie po wymianie opon z zimowych na letnie człowiek, który mi to robił powiedział ze 2 sztuki z przedniej osi nadają sie do prostowania
Na chwilę obecną (z tego co pamiętam) mam odważniki na poszczególnych felgach 60g, 55g, 25g i na jednej najbardziej pogiętej 55 i 65 na przeciwko siebie.
Jeszcze pytanko czy po założeniu nowo zakupionych opon należy po jakimś krótkim czasie po ułożeniu sie ich ponownie je wyważać?
Na chwilę obecną (z tego co pamiętam) mam odważniki na poszczególnych felgach 60g, 55g, 25g i na jednej najbardziej pogiętej 55 i 65 na przeciwko siebie.
Ilosc odwaznikow nie koniecznie jest wina felg. U mnie po zalozeniu nowych opon, jedna ma takie bicie ze pojawil sie na niej odwaznik 100g :roll:
Ilosc odwaznikow nie koniecznie jest wina felg. U mnie po zalozeniu nowych opon, jedna ma takie bicie ze pojawil sie na niej odwaznik 100g :roll:
Dziś miałem podobnie gość który wyważał opony dokładał odważników - z jednej strony TYLKO - zaproponowałem aby ponownie wyważył kola ( ściągnąć odważniki i zacząć operację jeszcze raz) - poskutkowało
PS to było na stalówkach - Jak się prostuję felgi alu ???
Rzadko kiedy wywaza sie samą felgę.Przewaznie wrzuca sie na maszyne całe koło i wtedy wyważa.Najczesciej oczywiscie przyczyną tzw. bicia jest opona,rzadziej felga.Przy nowych oponach jest to raczej wykluczone i wtedy winy nalezy szukać w feldze.Felge prosto sprawdzic na tzw.oko w maszynie wywazającej obracając ją recznie bez opony wtedy widać czy nie ma bicia na boki.Gdy miałem pekniete kiedys druty w oponie to mi cała buda chodziła na boki przy jeżdzie na jedynce bez gazu to najlepiej czuc.
Apropos prostowania fel aluminiowych to od 10-ciu lat oczywiscie tylko w swoim cientku (profil opony 50%) i z przerwami bo nie zawsze trzeba (w skodzie jeszcze nie musiałem) stosuje tylko jedną metodę- porządny młotek i kawałek twardej deseczki.Kazde wgniecenie na kancie czyli styku z oponą mozna kilkoma ruchami zniwelować.Naturalnie nikogo do tego nie zachęcam,ale wiedzcie ze tak tez mozna.
Komentarz